Båtturer, poolhäng och utbildning

Igår var det en vecka sedan jag kom hem från Skåne, och det har varit en händelserik vecka. Låt mig berätta!

På tisdagsmorgonen kramade jag mina arbetsledare hejdå. Jag fick så fina ord och tack för mina veckor där, vilket värmde något oerhört. Där har jag ett ställe att återkomma till och det kommer jag absolut göra!
Sedan bar av mot Enköping. Buss, Skåne-tåg, snabbtåg, regionståg och 8 timmar senare var jag hemma.
Väl hemma blev jag överaskad med en kanon-kväll med familjen. De hade precis kommit hem från Berlin och gav mig lite presenter innan vi packade in oss i bilen. Vi åkte ner till bryggan där vi slog lös och åkte ut på sjön i den nya båten. Kvällssolen var perfekt och vi åkte en sväng innan vi åkt in mot en ö, där vi dukade upp en picknick. När vi var mätta och belåtna tog vi en liten upptäcksfärd på ön. Väl tillbaka i båten åkte vi ut på sjön igen för att bada i solnedgången. Hemkomsten och återföreningen med familjen kunde banne mig inte blivit bättre!

När jag vaknade upp i min säng dagen efter kunde jag för första dagen på ca 5 veckor bara ta det lugnt hemma. Och det gjorde jag! Det var skönt att bara kunna vara hemma, plocka, fixa och pyssla lite. Jag passade även på att checka av lite ärenden i stan.

Torsdagen var inte vilken dag som helst - det var Carros födelsedag, och jag såg det som en ypperlig anledning att bjuda över henne till poolen. Sagt och gjort! Där spenderade vi eftermiddagen. Vi passade på att catcha upp sen sist vi sågs (vilket var ett bra tag sedan) och äta massa godsaker. På kvällen åt vi sushi innan vi tog en sväng med båten. När vi kom tilbaka hem gjorde vi såklart te och satte uppe till mitt i natten - så vi brukar avsluta våra dagar tillsammans.

På fredagen försökte jag förbereda lite inför helgen innan min saknade kom. När han kom bara umgicks vi. Vi åt sedan middag med min familj och avlutade kvällen med riktigt film-mys. Jag har under sommaren läst boken The Girl on the Train så jag ville gärna se filmen. Skulle nog inte rekomendera filmen... men däremot boken!

När vi vaknade blev väckta av den hemska väckarklockan på lördag morgon gick vi upp och bakade scones. Sedan rullade vi mot Stockholm. Helgens planer för min del bestod av utbildning. Precis i början av sommaren snubblade jag över en jobbannons och sökte lite spontant. En dag senare blev jag konktaktad och veckan efter det stod jag på en audition och ytterligare en vecka senare skrev jag på kontraktet. Så lördagen bestod av en 7h lång ledarutbildning.
När jag sedan blev upphämtad var jag väldigt trött men vi lyckades handla och göra en fantastiskt middag tillsammans. Men sen kan jag berätta att jag somnade ganska snabbt.

På söndagen ringde den hemska väckarklockan igen. Vi tog oss upp Han gick upp, gjorde frukost och jag kunde bara slinka ner vid frukostbordet. Han är fin han ♥ Sedan tog jag mig till dansstudion för ytterligare 9h utbildning. Denna gång var hälften av tiden fysiskt så jag fick mig ett rejäl träningspass. När jag sedan skulle ta mig hem till Enköping på kvällen var jag heeeelt utpumpad och eftersom tågen är inställda tog det mycket längre tid än nödvändigt att ta sig hem. Men hem kom jag även fast kropppen inte orkade så mycket mer.

När klockan ringde på måndagmorgonen vaknade en ömmande kropp, men ändå laddad! Den kommande veckan är jag tillbaka på min förskola för att vikariera. Så kul att träffa de härliga kollegorna, föräldrarna och barnen! Dessvärre är de flesta fortfarande på sommarledighet men det är ändå kul att vara tillbaka på en av de arbetsplatser jag trivs allra bäst!