Key West through my Instagram

Dag 1
Vi landade vid 12-tiden på dagen. Tog en taxi till vårt hotell och fick som tur var tillgång till rummet nästan direkt. Efter att ha lämnat ett kallt och regnigt New York behövde vi byta kläder eftersom temperaturen på Key West var 30 grader och skinande sol. Vi gav oss sedan ut på en liten upptäcksfärd och hamnade på Fort Zachary Taylor Historic State Park. Det är en fruktansvärt fint strand med turkost vatten som var riktigt varmt och skönt. Sedan begav vi oss tillbaka till hotellet för att återhämta oss i AC. Jag kan inte påstå att våra kroppar var så vana med värmen. Hotellet bjöd på lite vin, ost och kex när vi kom tillbaka. På kvällen gick vi och köpte med oss pizza som vi åt på hotellet innan vi gick och la oss relativt tidigt.

Dag 2
Dagen började med att jag gick upp med tuppen - BOKSTAVLIGEN. På Key West går tuppar, höns och kycklingar runt i det fria. De finns överallt och självklart fanns det en utanför hotellet som väckte mig vid soluppgången. När vi hade fått i oss lite frukost chillade vi på hotellet hela förmiddagen. Hotellet hade fem pooler varav tre var hot tubs/jaccuzi. Efter en lätt lunch hyrde vi cyklar och cyklade ner till Smathers Beach. Där spenerade vi hela eftermiddagen. På kvällen gick vi till hamnen - schooner western union. Där åt vi middag bestående av räkor och sallad - och så en cheesecake till efterrätt.

Dag 3
Denna dag var det dessvärre dåligt väder. Det var fortfarande 25 grader varmt men det regnar till och från. Vi började dagen med frukost på hotellet och tog sedan en promand längs Duval Street - som är huvudgatan på Key West. När vi kom längst ner nådde vi den sydligaste punkten i hela USA. Vi gick sedan förbi Ernest Hemingway's hem, Key West's lighthouse och början/slutet på Road 1. Innan vi gick tillbaka till hotellet köpte vi med oss suvernier och åt Key Lime Pie på caféet som sägs sig vara först med pajen. På kvällen gick vi till hamnen igen och åt fish&chips. Vi hamnade också i ett turtle race men dessvärre inget.

Dag 4
Som vanligt började vi dagen med frukost på hotellet innan vi gick en promenad. Vi gick längst vattnet och jag slutade aldig förvånas över den turkosa färgen. Vi gick förbi Little White House som var en presidents (Harry S Truman) sommarstuga men idag är det ett museum. Vi gick också runt på hela Mallory Square innan vi gick tillbaka till hotellet för lunch. Hela eftermiddagen spenderades vid poolen och det underbara vädret. På kvällen köpte vi mat från en foodtruck och satt under palmer och små lampor - fruktansvärt mysigt!

Dag 5
Detta var tyvärr sista dagen i paradiset. Vi åt frukost på hotellet, checkade ut och hängde lite vid poolen innan det var dags att åka till flygplatsen.